Process Model Canvas

  • Datum
    Donderdag 11 februari 2016
  • Tijd
    12:30 – 17:30 uur
  • Locatie
    Kverneland Group Nieuw-Vennep B.V., Hoofdweg 1278, 2153 LR Nieuw-Vennep
  • Programma
    • 12:30 uur
      Inloop
    • 13:00 uur
      Rondleiding Kverneland
    • 14:00 uur
      Workshop PMC
    • 17:00 uur|
      Borrel en netwerken\
    • 17:30
      Einde
  • Nadere informatie
    n.v.t.

In de nieuwe ISO 9001:2015 staat op pagina 12 een schematische weergave van hoe een process eruit zou moeten zien. Het schema hieronder is een zogenaamd SIPOC schema. (Supplier, Input,Process, Output en Customer). Deze methode wordt ook binnen lean gebruikt.


In de norm staat ook dat het (kwaliteits) management systeem moet aansluiten bij de context van de organisatie. Het gebruik van het Business Model Canvas kan hiervoor dan ook heel nuttig zijn.

Als eenmaal de tactische (meest belangrijke ) processen benoemd zijn, hoe kom je dan tot een SIPOC process? En hoe kom je tot ‘horizontaal organiseren’?
Het is tijd dat process management niet meer gaat over wybertjes schema’s en swimlane schema’s. Een paradigmashift is nodig om anders naar process management te gaan kijken.

Het Process Model Canvas is een format en werkvorm om de essentie van de tactische bedrijfsprocessen helder te krijgen. De communicatie tussen elkaar.

Process Model Canvas werkt volgens drie simpele stappen: Why, What en Wow!  Het is een laagdrempelige benadering die iedereen begrijpt en vermijdt de technische aspecten waardoor ook directie en MT leden vanuit elke discipline mee kunnen doen in de ontwerpsessie. De werkvorm schept een sterke verbinding tussen de verschillende disciplines die samen nodig zijn om de procesketen en het proces succesvol te maken.

Tijdens deze workshop wordt het model uitgelegd en gaan we samen aan de slag.  Normaal wordt bij een Process Model Canvas workshop een ‘fictief’ voorbeeld gebruikt, maar speciaal voor de KKNH gaan we een proces uit de realiteit ontwerpen met het Process Model Canvas.

Uniek, want we gaan het ‘Order to Cash’ process (O2C) samen ontwerpen.

Een efficiënt O2C proces leidt tot een betere leverbetrouwbaarheid wat weer leidt tot kortere doorlooptijden,wat weer leidt tot een lagere Days Sales Outstanding (DSO) wat weer leidt tot versnelde kasstromen. Dit alles vergroot de flexibiliteit van uw organisatie en leidt weer tot een grotere klanttevredenheid. 🙂

Kijk naar dit filmpje voor meer info over deze unieke training/workshop voor de KKNH leden.

Terug


Kwaliteitskring Noord-Holland
Bisonstraat 4
1448 WR  Purmerend

Contact

 

Bel of mail gerust voor meer informatie!